OK zeszyt w szkole podstawowej









OK zeszyt na języku obcym

Od jakiegoś czasu chodził za mną OK. zeszyt. Coś tam przeczytałam, coś podpytałam, ale za dużo nie wiedziałam. Zdecydowałam się wziąć udział w kursie online. Kurs trwa od września do lutego i w każdym miesiącu należy wykonać konkretne zadania na koniec danego modułu. Szkolenie jest przejrzyste, zrozumiałe i daje nauczycielowi czas na wdrożenie elementów OK. zeszytu. Poda mi się w nim to, że nic nie jest narzucone. Jest to propozycja – i to od nas zależy czy z niej skorzystamy, czy też nie.
Sama nazwa pochodzi od Oceniania Kształtującego. Osobiście zetknęłam się z Ocenianiem Kształtującym nie raz. Ale dopiero teraz mogę powiedzieć o nim coś więcej.  Zeszyt jest OK. kiedy zawiera pewne elementy takie jak Cel lekcji, NaCoBeZu (na co będę zwracać uwagę), samoocenę, pytania kluczowe, refleksję, informację zwrotną. Na początku roku wprowadziłam dzieciom jedynie Cel i NaCoBeZu. Kolejne elementy wprowadzam stopniowo. Niesamowitą zaletą OK. zeszytu jest fakt, że nic nie musisz. Nie ma narzuconej formy, sposobu notatek itp. Uczę się razem z dziećmi i wspólnie szukamy sposobów na efektywną naukę i najodpowiedniejsze notatki.
Jestem pod wrażeniem jak dzieci potrafią „kochać” swoje zeszyty i ile czasu im poświęcają. Wprowadziliśmy sobie koperty i fiszki ze słówek na początku nowego działu, dodatkowo dzieci tworzą swoje pierwsze mapy myśli. W następnym miesiącu chciałabym pokazać im zalety myślografii.
Na ten moment widzę same zalety prowadzenie OK zeszytów. Moje zajęcia są bardziej spójne i poukładane. Dzieci mówią, że łatwiej im się uczy. Zobaczymy jak kurs potoczy się dalej i czym mnie jeszcze zaskoczy 😊
Gdybyście chcieli więcej informacji na temat OK. zeszytów – pytajcie. Chętnie odpowiem.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Projekty eTwinning

Pokaz mody w szkole na przećwiczenie słownictwa